Stig Halvorsen

Bidrag fra denne personen

Hvordan kan elevene arbeide praktisk med begrepene måling, tid og fart i matematikk? Med droner så klart, og i dette læringsopplegget får du et innblikk i hvordan dette kan gjøres i undervisningen.

La elevene programmere med droner for å lære, forstå og bruke programmering i praksis. I dette læringsopplegget får du et lite innblikk i hvordan dette kan gjøres i undervisningen.

Hvordan ser fremtidens naturfagtime ut dersom teknologi som Microsofts Hololens blir vanlig i løpet av noen år? Elevene på 7. trinn på Åssiden skole fikk en liten forsmak på dette når de fikk se solsystemet med Mixed Reality-briller.

Kan elever på småskoletrinnet programmere? Ja det kan de! I dette innlegget får du et lite innblikk i hvordan lærere og elever på 2.trinn på Åssiden skole har arbeidet med programmering i praksis.

Kan elever på småskoletrinnet programmere? Ja det kan de, og i dette innlegget får du et lite innblikk i hvordan lærere og elever på 2.trinn på Åssiden skole har arbeidet med programmering i praksis.

7.trinn på Åssiden skole fikk mulighet til å teste ut og programmere med micro:bit i undervisningen. Her en liten oppsummering med opplevelser og erfaringer fra læringsøkten.

KODU gir muligheten til å kombinere fagene matematikk, norsk, engelsk, kunst og håndverk med kreativitet og problemløsning. Det er bare fantasien som setter grenser!

Det er lurt å lære seg gangetabellen. Hvorfor ikke lage et et spill som kan hjelpe deg med det?